Návratnosť investície a orientácia na zákazníka v rámci online marketingu

Pripravil som si pre vás môj videoblog, ktorý som dal na jeden pokus bez prípravy a bez úpravy po, tak sa nezľaknite. Riešim v ňom dva základné problémy, ktoré sa dotýkajú nás všetkých – zákazníkov, marketérov a aj firmy, ktoré chcú v online priestore podnikať.

Prvý je dôvera ľudí v internet a internetový marketing ako taký, ktoré ovplyňujú aj celkový obrat, ktorý sa internetom premelie. Rozobral som vplyvy, ktoré by mohli spôsobiť aj tú nedôveru (video je krátke, takže som uviedol len príklady, nie vymenoval všetky príčiny. Druhý je návratnosť investície v rámci online marketingových aktivít a aj vzťah klient a dodávateľ služieb. ale aj celkový stav marketingu. Je dôležité nielen služby realizovať, ale naozaj pomáhať a snažiť sa klienta nedostať na kolená nesprávnymi rozhodnutiami.

Ako to vzniklo? V posledných mesiacoch som mal niekoľko podnetných konverzácií, zažil a videl som niekoľko zaujímavých príbehov, ktoré nedopadli najšťastnejšie a to hlavne v súvislosti s rozoberaným ROI, kde ponuky alebo realizované aktivity neboli voči klientom to najlepšie, čo by mohli dostať.

Do toho sme hľadali ľudí na niekoľko projektov a ponúkali pravidelnú spoluprácu v rámci rôznych pozícií u nás a vo veľa prípadoch mi bolo jasné, že ani samotný marketéri aleb freelanceri nemajú jasno v tom, čo to ten marketing má vo výsledku robiť a ako to súvisí s trhom, na ktorom podnikáme.

Robili sme chyby všetci, ale učíme sa a hlavne doba pokročila a nástroje posledné roky ponúkajú výrazne lepšie možnosti ako pred rokom 2010 a je škoda, že veľa ľudí sa drží len starého dobrého ponúkania služieb vytrhnutých z kontextu. Ako funguje návratnosť investície v rámci jednotlivých spoluprác – cez kampaň, „on demand“, „in house“ alebo dlhodobá rozoberám vo video blogu tu.

Video sa hodí na tento typ príspevku viac ako blog vo forme písaného textu. Samozrejme ide hlavne o môj názor a netreba to brať ako jednoznačne uzavretú vec. Uvítam konštruktívnu diskusiu v komentároch na blogu alebo emailom. Ak by si s nami chcel rozvíjať poctivý marketing, čo prináša výsledky, stačí mi napísať, máme otvorené pozície od obchodu až po tvorbu obsahu.

Súvisiace články

  • Dobrý článok
    Toto potrebujeme. práca na internete má zmysel, len je potrebnú ju poznať a učiť.

    • Ďakujem. Ide o nový segment s neustále meniacim sa prostredím. Hlavne
      poctivo a tak, aby sme niekomu nepoškodili, nech je prostredie online
      poctivé a ľudia mu veria.

      • Ako je to s affiliate programami?

        • No neviem odpovedať, je to veľmi široká téma, treba sa spýtať konkrétnejšie. Affilate je široký pojem a má veľmi rôzne využitie a aj efektivitu.

          • Myslela som všeobecne. Zapojila som sa do niektorých programov, ktoré sú dobré a platia, chcela by som aby sa tieto programy viac rozšírili do povedomia ľudí.

          • Affilate celkovo z pomedzi možnosti ako zarobiť patrí k najslabšie možnosti a v rámci marketingu sa používa ako jedna zo súčastí online stratégie (nie vždym len v špecifikcy výhodných prípadoch) vhodnejšia pre veľké značky alebo weby.

        • Teda aká je konkrétnejšia otázka? 🙂

  • Filip Piťo

    Karol, veľmi podnetný videoblog. Privítal by som, keby ľudia ako vy prednášali marketing na univerzitách. Veľmi rád by som zorganizoval na našej škole (PEVŠ) vašu prednášku, príp. diskusiu, ak by ste mali záujem. Neviem zaručiť, či sa to podarí, ale určite by to bolo obohacujúce.
    Ešte sa chcem opýtať na tú nepredajnú časť ROI. Aký má vôbec zmysel, čo ňou dosiahnem?

    • Ahoj, ďakujem. Neviem či sa to podarí, ale v októbri budem mať niekoľko prezentácií na Slovensku a budem sa tam na mesiac vyskytovať do novembra. Jedine ak, tak vtedy, ale v takom krátkom rozsahu by to nemalo pravdopodobne edukatívny význam. Určite by pomohli pravidelné aktivity špecializované pre rôzne disciplíny v rámci marketingu alebo online marketingu – ecommerce, inbound marketing, emal marketing a podobne.