O mne

Volám sa Karol a pracujem hlavne ako konzultant, školitel a niečo môžem aj odprednášať. Pracovne sa venujem hlavne SEO, online marketingu, optimalizácii konverzného pomeru, obsahu, inbound marketingu,  online stratégii, analytike a iným oblastiam.

Vo firme organizujem štruktúru marketingového oddelenia, tvorím proces a robím strategické rozhodnutia v rámci firmy. Zodpovedám za kvalitu a doručenie služieb a komunikáciu s klientom. Zameriavam sa aj spätnú väzbu tímu, ktorá je dnes veľmi dôležitá v rámci každého projektu.

Okrem marketingovej firmy máme druhý projekt OrchidSphere, ktorý ma za cieľ vytvoriť portfólio ecommerce aplikácií, ktoré budú zlepšovať život a možnosti na internete.

„Novú firmu ako platformu pre ecommerce SaaS aplikácie zakladáme od roku 2016. Tie majú za cieľ pomáhať nielen firmám predávať ich služby a produkty, ale zároveň neskôr pomôcť aj koncovému zákazníkovi jednoduchšie a s úsmevom nakúpiť. „

Neustále sa učím a posúvam svoje hranice nielen ako profesionál, ale aj človek. Predtým som pracoval na rôznych projektoch vo vzdelávaní,  IT, reklame, marketingu, PR a pár rokov som strávil na pozíciach ako front end developer a dizajnér.

Karol Voltemár banka Indonézia

Pracovné skúsenosti

  • Vzdelávaniu v IT – web, produkty Microsoft a Adobe a iné  (od 2002)
  • Reklama, grafika, webdizajn, tvorba webu na voľnej nohe (od 2002)
  • Programátor Flex / Flash (2008 – 2010)
  • Konzultant pre SEO a online marketing (od 2009)
  • Vlastná firma – komplexné zastrešenie marketingu, tvorby webstránok so zameraním na ecommerce (od 2011)

Aktivity realizujem posledné roky pod záštitou malej firmy Folcon, ktorej hlavná idea mala byť pomáhať rozvíjať klientom ich podnikanie s využitím online možností a robiť kvalitný marketing. Zlepšovať predaj, či dosahovať iné ciele v rámci ich potrieb. Túto ideu rozvíjam od roku 2010 a založenie firmy bolo len otázkou času.

Online marketing, ale nie je len o realizácii služieb. Dôležitá je kvalita technického riešenia a samotnej platformy, na ktorej sa realizuje. Aj keď máte najlepší marketingový tím, na zlej platforme to nie je nič platné. Po niekoľkých rokoch som v roku 2014 pribral do podnikania Matúša a začali sme rozvíjať myšlienku vlastnej platformy, ktorá sa pretavila po takmer dvoch rokoch v beta verzii do finálnej podoby – ecommerce riešenia.

To bude čoskoro bežať na cloude a poskytovať od jednoduchej landing page až po internetový obchod už s overenými a zabehnutými funkciami. To všetko pod novou hlavičkou OrchidSphere.

„Začiatky nie sú nikdy jednoduché, no ak to niekomu pomôže, tak to stojí za to.“

Ciele

Spokojný klient a služby s pridanou hodnotou

Cieľom nie je len služby realizovať, tak aby prinášali výsledky a klient bol spokojný. Snažím sa robiť všetko, tak aby klient tomu rozumel. K tomu je potrebný osobnejší prístup, vzdelávanie a neustále vysvetlovanie. To následne pomôcť klientovi pochopiť zmysel jednotlivých aktivít a aj mu dokáže našepnúť priority v rámci vlastného podnikania.

Vzdelávať, rozvíjať a zlepšovať kvalitu v rámci online marketingu

Okrem klientov je dôležitý aj samotný segment marketingu, nielen na Slovensku. Veľa agentúr a špecialistov v marketingu predáva „mačku vo vreci“ a reklamu, či marketingové služby, ktoré nikto z nás nemá rád – interupčný marketing. Ten, ktorý vás vyruší pred alebo počas sledovania filmu, okno, ktoré vyskočí, ak otvoríte stránku, banner, ktorý web spomaľuje a iné.

Áno sú to formy reklamy a marketingové techniky, ktoré sa využívajú, ale ja sa pýtam prečo a či to má budúcnosť. Dokážem zmerať a povedať, že banner, aj napriek tomu koľko peňazí do tejto formy reklamy išlo je výrazne menej efektívny ako iné techniky a tu sa dostávam k termínu inbound marketing. Výhodou je prepojenie s dátovym marketingom, ktorý nám poskytujé presné informácie ao tom ako kampaň prispôsobiť nielen pre vyššiu efektivitu, ale hlavne pre to, aby človeka viac oslovila a priniesla mu ten obsah, ktorý práve hľadá.

Presne tento posun z interupčného marketingu k inbound marketingu nastáva. Aj agentúry, ktoré poskytujú reklamné a marketingové služby sa tomuto trendu prispôsobujú a preto som sa rozhodol prispieť svojou kvapkou v mori. Mojím cieľom je písať, edukovať a posúvať tento segment ďalej aj cez svoj blog.

Vzdelávanie

V budúcnosti sa budem určite venovať okrem firmy aj vzdelávaniu, kde plánujem využiť svoje skúsenosti ako spíker alebo školiteľ pre odborné témy v rámci mojej praxe. Stačí si objednať služby. Dúfam, že sa raz dostanem sa k projektu, ktorý vie cez moderné technológie ovplyvniť vzdelávanie aj širšej populácie a zmeniť chabý vzdelávací systém na Slovensku, ktorý jednoducho nefunguje a nereflektuje potreby jednotlivca.

Systém, ktorý by rozvíjal prednosti a dokázal sa rýchlo adaptovať na rýchlo meniace sa podmienky na voľnom trhu a v spoločnosti. Postupne sa mi rysuje nejaká idea, ale ešte je dlhá cesta k jej uskutočneniu. Zamerať sa treba hlavne na mešie deti v nízkom veku nedeformované systémom.

„Netreba zmeniť systém. Ten sa zmení sám, ak ponúkneme lepšiu možnosť, ktorá reflektuje potreby ľudí.“

Inšpirácie

Cestoval som po svete niekoľko rokov v rámci projektu World Bike Travel a myslím, si že by bola škoda sa nepodeliť s ľuďmi o tom čo som zažil a videl. Plánujem sa venovať nielen prezentáciam a aktivitám spojeným s prezentovaním toho, čo cestovanie človeku môže dať. Šírit informácie v rámci rôznych tém – cykloturistika, cestovanie na bicykli a podpora môjho obľúbeného spôsobu eko dopravy, teda na bicykli. K tomuto pripravujem pilotný projekt LikeBike. V rámci toho vyjdú určite aj nejaké výstupy ako kniha, kalendáre a iné, ktoré budú dúfam šíriť radosť.

Prezentácia World Bike Travel
Prezentácia v Hong Kongu o ceste okolo sveta.

Fakty

  • Rodné mesto: Bratislava
  • Rok narodenia: 1983
  • Záujmy: cyklistika, cestovanie, fotografia, cykloturistika, online, marketing, hudba, koncerty, hry, príroda, hory,  šport, outdoor aktivity, tréning a jedlo

Aktuálne sa túlam po svete na bicykli v rámci projektu World Bike Travel. Cestovanie dokumentujem cez fotky a zápisky. Vydal som knižku z prvého roku na ceste World bike Travel Chronicles I. V nej je zhrnutý príbeh a fotky z mojich ciest po Ázii, Európe a Austrálii. Ak by ste chceli počuť môj príbeh alebo niečo odbornejšie v rámci tém online marketingu alebo SEO, tak ma stačí kontaktovať.

Cyklistika ma baví a občas zablúdim aj na nejaké preteky. O žiadne svetoborné výkony nejde, ale nepatrím ani k najpomalším.  Posledných 13 rokov sa rád cestujem ba bicykli. Vyskúšal som rôzne formy cestovania a táto ma oslovila najviac. Mám precestovaných 48 krajín a v zahraničí som strávil vyše 4 roky s toho niečo viac ako 2 na tejto ceste. (ešte stále pokračujem)

To čo robím musí mať zmysel, „hlavu a pätu“ a dávať nám to najdôležitejšie – skvelý pocit a radosť. To platí aj o športe, pohybe a tréningu.  Tréningový proces posúva moje limity ďalej, ale aj udržiava telesnú schránku pri živote. Najlepšie sa pri tréningu cítim v kopci.

Cykloturistika

Práca na ceste občas nie je na škodu, ale zároveň je k tomu treba silný manažment času a trošku nasadenia. Je to skvelý závan reality a možnosť ako si udržať myseľ v kondícii aj na cestách. Vychutnávam si slobodu, ktorú mi cestovanie dáva a zároveň spoznávam skvelých ľudí po celom svete. Objavujem rôzne pohľady na život a svet na mojich potulkách svetom a cez rozlišné kultúry. Vždy ma bavilo objavovanie toho čo nepoznám a cestovanie mi to ponúka. Otvára mi to nové horizonty. Skúsenosti a zážitky z ciest sú nezabudnuteľné. Cestovanie na bicykli posúva moje mentálne fyzické limity.

Filozofia

V duši, ale aj správaním sa snažím byť liberál. Môj vzťah k organizáciam a osobám, ktoré obmedzujú slobodu, nie je pozitívny.

Hodnoty

  • Sloboda, to znamená hlavne povinnosti, potom až práva a nič ako obed zadarmo neexistuje.
  • Zdravie je pre mňa základným pilierom
  • Žijem a robím veci s láskou.

Ako robím veci

  • Ak niečo robím len naplno, inak radšej bicyklujem.
  • Musia prinášať radosť niekomu alebo mne.
  • Všetko sa snažím robiť jedinečné v rámci svojich možností.
  • Vkladám do všetkého svoju kretivitu a snažím sa ju udržiavať na úrovni.
  • Najlepšieho vedomia a svedomia.