SEO trendy 2017

Nie je ľahké predpovedať, čo bude v prichádzajúcom roku kľúčom k úspechu. A to aj vďaka neustálym zmenám v optimalizácii pre vyhľadávače a v online marketingu. Navyše s Google RankBrain algoritmom, ktorý ovplyvňuje výsledky vyhľadávania, to vyzerá byť ešte náročnejšia úloha.

Aj napriek tomu sa pokúsim odhadnúť, akým smerom sa bude SEO v budúcom roku uberať. V článku zhrniem niekoľko SEO trendov a kľúčových faktorov, ktoré pomôžu webu pre lepšie pozície v organickom vyhľadávaní v roku 2017. Samozrejme, stále platí aj starší SEO checklist pre eshop, ktorý by mal pomôcť každému webu alebo eshopu s lepšími pozíciami vo vyhľadávaní .

Mobilné zariadenia

Tak, ako väčšina návštev na webe pochádza z mobilných zariadení, mení aj správanie návštevníkov a ich konzumácia obsahu. Tomuto trendu treba prispôsobiť web a aj obsah.  Množstvo ľudí prichádzajúcich na weby z mobilných zariadení je aj pre Google jedným z kľúčových argumentov zaviesť sledovanie webu z pohľadu mobilného zariadenia na prvom mieste. Stolné počítače aj naďalej zostanú dôležité.

„V ecommerce segmente stále najviac konverzií prichádza zo stolných počítačov. Na weboch, ktoré mám k dispozícii častokrát aj viac ako 80% ľudí príde práve z týchto zariadení.“

Osobne to nevnímam ako veľkú zmenu pre tých, čo majú optimalizované responzívne weby alebo pripravený kompletne mobilný web. Týka sa to najmä tých, čo weby a online obsah mobilným zariadeniam prispôsobený nemajú a teda budú po tejto zmene strácať. Samozrejme, je dobré sledovať aj projekt AMP, ktorý sa snaží zlepšiť užívateľskú skúsenosť s obsahom na webe pre mobilné zariadenia.

Tipy

  • Obsah pre mobilnú a nemobilnú verziu webu by mal byť rovnaký a zároveň by mal mať implementované štruktúrované dáta.
  • Váš web by mal byť responívny alebo inak optimalizovaný pre mobilné zariadenia.
  • Optimalizovať obsah na webe pre mobilné zariadenia s cieľom dosiahnuť lepší úžívateľský zážitok pri konzumácii obsahu a vyšší konverzný pomer v rámci stanovených cieľov.

Štruktúra webu, formátovanie obsahu a štruktúrované dáta

V roku 2017 bude dôležité mať implementované štruktúrované dáta na webe a hlavne na mobilnej verzii webu. Čo to je? Je to nástroj Google, ktorým sa snaží porozumieť webu a následne vie váš obsah lepšie zhodnotiť. K tomu, aby to fungovalo, je potrebné mať aj dobre nadefinovanú štruktúru URL a obsahu na webe.

Následne ju Google vie vytiahnuť a použiť vo výsledkoch vyhľadávania, vo forme filtrov, odpovedí, recenzií, cien a iných užitočných informácií, ktoré zákazníka zaujímajú.

Tipy

  • Nechajte si skontrolovať, či máte štruktúrované dáta implementované na webe a aj mobilnej verzii webu.
  • Audit webu pomôže zistiť, či je váš obsah správne štruktúrovaný a formátovaný.

Rýchlosť webu

Rýchlosť webu je posledné roky kľúčovým faktorom, ktorý rozhoduje. To platí najmä pre veľké weby a eshopy, ktoré majú veľa produktov a veľké množstvo návštevníkov. Rýchlosť závisí od mnohých faktorov, ale kľúčové je riešenie, na ktorom je web postavený a jeho optimalizácia.

Aj WordPress web môže byť funkčnou plaformou, ak je dobre spravený a využitý na správny účel. Eshop na tomto riešení však rozhodne nestavajte. Zvoľte radšej služby, ktoré ponúkajú cloud eshop riešenie ako Shopify alebo Midasto. Každé webové či eshop riešenie má svoje pozitíva aj negatíva.

Dôležitý je hosting alebo server, na ktorom je web umiestnený. No ani tie nepomôžu, ak je obsah zle pripravný pre web. To môže tiež zásadne ovplyvniť rýchlosť webu. Pre rýchlejšie zobrazenie obsahu na mobilných zariadeniach sa dá využiť  implementácia už spomenutého AMP.

Tipy

  • Pozrite si svoj web v Page Speed Insights od Google.
  • Optimalizujte obrázky.
  • Nechajte si zhodnotiť cez audit webu kvalitu technického riešenia a obsahu na webe.

Hlasové vyhľadávanie

Ak sa ľudia naučia používať vyhľadávanie hlasom, zmení sa aj spôsob, akým budeme zadávať do Google vyhľadávanú frázu. Ak dnes hľadám trojkolku pre deti do 3 rokov, tak napíšem do Google kľúčové slovo „detská trojkolka“. Ak sa budem rozprávať s mobilom, tak možno v rámci hovorovej reči poviem „chcem kúpiť detskú trojkolku“. To, ako to bude ovplyvňovať výsledky vyhľadávania ešte uvidíme.

Prečo to riešiť? Do roku 2020 sa má počet vyhľadávaní hlasom zvýšiť až na 50%, teda vzrastie aj podiel vyhľadávaní fráz, ktoré sú zadané týmto spôsobom. Napríklad, ak hľadám reštaturáciu v mojom okolí, mobilné zariadenie, Google alebo iný vyhľadávač budú schopné poskytnúť relevantné výsledky.

Tip

  • Testujte, ako sa váš web zobrazuje pri hlasovom vyhľadávaní, experimentujte a hľadajte súvislosti.

Lokáne SEO

Lokálne SEO získa na význame práve s obľubou mobilných zariadení, ktoré dokážu využívať GPS súradnice a polohu. Už teraz na základe toho, kde sme sa pripojili na Wifi či navštívili konkrétnu prevádzku, vieme nacieliť reklamu. V budúcnosti nám na základe polohy bude Google asistent vedieť poradiť, kde sa najbližšie nachádza, napríklad, reštaurácia v našom okolí. To je teraz možné hlavne cez vyhľadávanie. Kľúčovú úlohu tu zohráva lokálne vyhľadávanie, teda aj SEO pre lokálne výsledky bude ešte dôležitejšie, rovnako ako aj vyššie spomenuté štruktúrované dáta.

  • Optimalizujte pre lokálne výsledky.
  • Vytvorte stránky optimalizované pre lokálne výsledky.

Relevancia v rámci tém bude dôležitejšia

Staršia vec, ktorú je dobré využiť nielen v online marketingovej stratégii, ale aj analýze kľúčových slov pre web. Vplyvom umelej inteligencie na algoritmus vyhodnocovania indexovaných webstránok bude podporovať, že relevancia vášho webu v rámci témy bude dôležitejšia než optimalizácia na kľúčové slovo. Téma dokáže pokryť všetky potenciáne očakávania vášho zákazníka a kľúčové slovo je len časť tejto skladačky.

RankBrain (a aj iné počítače) pracuje tak, že triedi, kategorizuje a vyhodnocuje dáta naprieč indexovanými webmi (presnejšie nikto netuší) a následne na základe toho stanovuje kritériá. Nevieme presne určiť akým spôsobom hodnotí weby. Ale je jasné, že ako každý počítač, tiež vyhodnocuje celky a pracuje s objektami, ktoré majú nejaké vlastnosti. Ako to súvisí so SEO?

Jednoducho. V roku 2017 bude stále dôležitejšie byť relevatný pre tému cez obsah (interaktívny, zaujímavý a optimalizovaný), ktorý spája vašu cieľovú skupinu s vašími službami alebo produktami, než ako získať dostatočné množstvo odkazov a produkovať obsah, prípradne optimalizovať na konkrétne kľúčové slovo.

Relevantnosť v rámci témy zaručí súvisiaci obsah, ktorý bude vašu cieľovú skupinu zaujímať cez rôzne dnes populárne online marketingové kanály a dobre spravený webový obsah (produkty, služby, statické stránky, prepojenie obsahu a podobne). Tak môžete získať návštevníkov, followerov, odberateľov, čitateľov a iné skupiny potenciálnych zákazníkov. Správnym vyhranením sa v rámci tém získate jednoduchšie tú správnu cieľovú skupinu.

Následne treba správne odhať možný zámer nášho ideálneho zákazníka, zvoliť správne a efektívne marketingové aktivity, ktoré prinášajú ako takú pozitívnu návratnosť investície. Následne prostredníctvom top výsledkov vyhľadávania, správnej landing page, reklamy, retargetingu alebo pripomenutím na sociálnej sieti dostať na konverznú cestu alebo skonvertovať na zákazníka. Samozrejme, len marketing nestačí a k fungujúcemu eshopu potrebujete viac, no odhodlaním a správnymi investíciami sa o pár rokov viete dostať do kladných čísel či zisku.

Tipy

  • Online marketingovú stratégiu treba voliť na základe vhodne stanovených tém, ktoré prepájajú cieľovú skupinu s vašimi produktami a službami.
  • Optimalizovať nielen konkrétne stránky an konkrétne slová, ale stanoviť si konkrétne aktivity, ktoré webu pomôžu byť relevatným v rámci dôležitých tém.

Prechod na HTTPS

Rok 2017 bude zabezpečenie webu tiež dôležitým signálom pre Google a preto je ideálny na prechod na HTTPS protokol. Je to kľúčové pre každú službu, ktorá zbiera dáta alebo eshop. Samozrejme treba rátať s tým, že migráciu na HTTPS treba robiť správne a pri vekým stránkach s množstvom obsahu a podstránok to nie je lacné a jednoduché.

Tip

  • Migrujte web na HTTPS.
  • Nezabudnite si presmerovať každú starú URL na novú cez 301.

Video obsah

Obsahu na internete bude dominovať video a tomu treba prispôsobiť aj online marketigovú či digitálnu stratégiu. S tým súvisí aj jeho využitie v rámci optimalizácie pre vyhľadávače a teda získanie nových návštevníkov. Nie je to len o kvalitnom videu, ale aj správnej distribúcii a vyťaženiu maxima v rámci SEO.

Na Slovensku je to o čosi komplikovanejšie. Celkovo trendy veľa webov a eshopov vôbec nerieši. Častokrát nejamajú v poriadku ani základné veci – chyby na webe, rýchlosť webu, meta prvky, popisy, fotky, štruktúru a tak ďalej. Článok SEO trendy 2017 vnímajte skôr informatívne, lebo trendy vo svete a realita na lokálnom trhu sú dve rozdielne veci. Ak by ste chceli pomôcť s webom alebo eshopom, stačí si vybrať z ponuky služieb a kontaktovať ma.

Súvisiace články