Minimalistický sumár z korona roka 2020

Tento rok bolo o čosi viac času medzi sviatkami a tak som stihol napísať krátky sumár z korona roka 2020. Na začiatku roka som dal prvú cyklojazdu a pár dní na to som chytil nejaký vírus čo ma skolil na mesiac. Nebola to korona. Jeden týždeň to bolo veľmi náročné a len som sa potil v posteli. Pomalšie som sa teda dostával nielen do pracovného, ale akéhokoľvek tempa. To sa odrazilo na výsledkoch vo firme, ale aj kondička bola na úrovni mrazu

Kúpil som si prsteň Oura, aby som zlepšil spánok. On okrem iného ukazuje parameter HRV a to mi za ten mesiac a pol padlo neskutočne. HRV je variabilita srdečnej frekvencie. Zjednodušene povedané, že človek podľa HRV vie, kedy je chorý, slabý, unavený alebo v kondícii. Celkovo teda viem podľa nej ako na tom som, čo robiť alebo nerobiť. Oura pomáha zlepšovať spánok, tým že ho sleduje, viem upraviť svoj režim a poznám to čo ho ovplyvňuje. Ten je dôležitý pre každého z nás. V oriebehu roka som HRV a kvalitu spánku vytiahol vyššie z čoho sa teším.

Začiatkom roka som sa postupne zabýval, teda som si ešte zvykal na nový život, v novom byte na Račianskej. Postupne to vybavujem, ale už sa blížim do finále. Pod domom máme aj fajn park, ale zároveň nám na prízemí domu je reštaurácia, čo už nie je ideálne, hlavne v lete. Nakoniec som ku koncu roka kúpil klimatizáciu, nech nemusím riešiť teplo a prípadný hluk. Bývanie v širšom centre má svoje výhody. Do kancelárie som začal chodiť peši a nie na jeden prestup MHD. To je veľká pozitívna zmena, ktorá mi o 4 km chodenia denne priniesla menej času stráveného v prostriedkoch hromadnej dopravy.

Korona rok ma zaskočil na cyklistickom sústredení na Cypre, kde každý rok chodíme jazdiť na cestných bicykloch. Nie je nič lepšie ako vyblednutý ešte vo februári zajazdiť v teple a slnečnom počasí. Našťastie sme nemuseli letieť skôr domov. Stihli sme priletieť 2 dni pred “zatvorením” krajiny. Aj vďaka tomu som natrénoval aspoň 100 hodín do konca marca, lebo v januári som sa takmer nehýbal. Boli sme dokonca aj na Olympe a dal som trasu, s najviac prevýšením v tomto roku, okolo západnej časti ostrova. Bolo to super a verím, že sa o rok opäť podarí.

Po návrate som sa začal naplno venovať firme. Naša digitálna marketingová agentúra Madviso si žije svojim životom už štvrtý rok. Prišla korona a veľkú časť práce, ktorú tvoria aj konzultácie a marketingové školenia mi zmizla. Plán bol odškoliť vyše 300 ľudí, ale kríza tento plán prekazila. Každá agentúra je počas korony navyše závislá aj od toho aký typ klientov má. Nám tiež niekoľko klientov obmedzilo marketing alebo riešilo existenčné problémy. Pripravili sme na jar kampaň, kde sme poskytli zopár firmám bezplatnú pomoc v týchto časoch, ale aj tak som zistil, že firmy ani, keď môžu dostať niečo zadarmo, tak nemajú kapacitu alebo schopnosti to riešiť na ich strane.

Korona doslova zrušila činnosti, ktoré boli závislé na osobnom kontakte, ale zároveň zatvorenie prevádzok, opatrenia, ekonomická neistota, dodávky tovarov a iné ublížili firmám, kamenným predajniam, gastro prevádzkam, biznisom s tovarom, ktorý nie je bežnej spotreby. Zároveň nahrala tým, čo predávajú hračky, bicykle, potraviny, doplnky stravy a ďalším segmentom, ktoré zrazu rástli v stovkach až tisícoch percent. Teda čo je pre niekoho kríza, je pre iného problém ako zvládať rast alebo dopyt.

Obával som sa skôr o výpadok dočasného obratu, ale tým, že naša špecializácia je e-shop marketing, tvoríme e-shopy na mieru alebo prenájom, tak som skôr očakával len mierny pokles, ktorý sa časom dorovná. Našťastie ako digitálna agentúra robíme aj iné činnosti, nielen konzultácie a školenia. Teda zachránili to hlavne webstránky, webdizajn, e-shopy, marketingová stratégia, správa sociálnych sietí, SEO, reklamné kampane a iné naše činnosti poskytované klientom.

Samozrejme aj my sme niektorým radšej odporučili si nechať nejako spustenené kampane alebo radšej nemať zbytočné výdavky na marketing, kým nevieme ako sa situácia vyvinie. Lepšie nerobiť nič ako ponúkať klientom zbytočné služby. V druhom polroku agentúra rástla a celkovo sme dosiahli obrat 287 685 €, čo vzhľadom na prvý nie veľmi idylicky vyzerajúci polrok je o dosť vyššie ako výsledok, čo som očakával. Pomohli tomu naši kolegovia, klienti a partneri, bez ktorých by sme to nedali. Plánujeme v novom roku úpravu webovej stránky a nájsť nových kolegov hlavne na pozíciu Sales & Business Development a Graphic & Social Media Designer, kde sa potrebujeme posunúť ďalej. Tento rok sme do firmy prijali super ľudí a verím, že vytvoríme nejednu zaujímavú kampaň alebo nový web / e-shop.

Koncom roka 2019 sme spustili projekt Midasto, čo je e-shop na prenájom, ktorého hlavný zmysel je, aby si aj začínajúca firma alebo menší klient jednoducho vedeli na kliknutie spustiť e-shop a predávať online. To bola hlavná priorita na tento rok, toto riešenie čo najviac vyladiť a spustiť všetky funkcie z nekonečného zoznamu, ktorý čaká na realizáciu. Spustili sme nový admin. Finalizujeme jazykové varianty aj pre klientov na prenájme, teda nielen pre VIP klientov na e-shope na mieru definovaný na základe jasnej špecifikácie.  Za rok sa nám podarilo posunúť čo sa týka funkcií a získali sme 27 nových zákazníkov.

E-shop na prenájom Midasto
E-shop na prenájom Midasto

Toto bol náš prvý celý rok, keďže prvého zákazníka na prenájom sme získali ak nerátam test e-shopy v decembri 2019. Celkový obrat za uplynulý rok je 5427 €. Počet unikátnych užívateľov webovej stránky sme zvýšili na 33 651, čo je medziročný nárast o 93,35 %. Hlavný zdroj návštevnosti je organické vyhľadávanie, kde sa nám podarilo dostať na popredné pozície v Google na kľúčové slová e-shop na prenájom, e-shop na mieru, ale aj iné. Toto je ovocie, ktoré zbierame za optimalizáciu pre vyhľadávače, ktorú som riešil hlavne v roku 2019. Veľa klientov chce SEO, ale neráta s tým, že ide o kontinuálne aktivity v mesiacoch alebo ideálne rokoch. Priemerný čas zotrvania na stránke je vyše 1 minútu, teda ide o relatívne kvalitnú návštevnosť aj z kampaní a iných zdrojov. Tento rok nás čakajú rôzne výzvy ako nová webstránka, spustenie CZ trhu a priebežné testovanie, ladenie a nasadzovanie nových funkcionalít. Cieľom je získať 100 pravidelne platiach zákazníkov dokopy na SK, CZ trhu a vyladiť e-shop ešte viac, aby sme poskytli zákazníkom ešte lepšiu podporu a možnosti na predaj online.

E-shop Midasto od konce roka 2019 testujeme okrem dvoch našich klientov aj na e-shope Trenujeme.sk, kde od januára bez nejakých zásadných marketingových aktivít začal organicky vznikať predaj. Predávame hlavne značkové cyklistické oblečenie, cyklodresy Alé, POC, Sportful, outdoor oblečenie Karpos, bicykle Isaac a Pinarello. Teda je to segment, ktorému sa rozumiem. Najprv jedna objednávka, potom štyri objednávky, osem a tak ďalej. Rozhodol som sa to nakopnúť, vytvoriť nové pracovné miesto a rozbehnúť kampane.

E-shop Trenujeme

Počet unikátnych užívateľov webovej stránky sme zvýšili na 221 666, čo je medziročný nárast o 109,35 %. Získali sme nejaké nové značky a na konci roka sme predali tovar za 21 161,18 € bez bicyklov. Mali sme 300 objednávok s priemernou hodnotou 71 € ak nerátam bicykle. To by dosť pokrivilo štatistiky. Dokonca sa podarilo jeden bicykel predať čisto cez online, bez toho, aby si ho zákazník prišiel obzrieť. Ďalší rok máme odvážne plány a to predať tovar v hodnote aspoň v 100 000 €. Tým by sme sa mohli začať približovať k čiernym číslam. 

Cetsný bicykel Isaac
Cetsný bicykel Isaac

Založili sme cykloklub ako občianske združenie a zároveň sme pripravili našu kolekciu cyklodresov na sezónu 2021. Spravili sme mini fotenie a verím, že bude počet členov časom rásť. Členom klubu sa môže stať každý, stačí si kúpiť cyklodres a jazdiť. Každý člen má zároveň klubovú zľavu na nákup na našom e-shope. Pozrite si viac informácií o členstve a pridajte sa. 🙂

Na jeseň bolo tak veľa práce v online, že som od septembra nič nestíhal. Do toho korona, ktorá nám zbúrala všetky dovolenkové a výletné plány. Teda nie som ani veľmi oddýchnutý a nutne potrebujem dovolenku. V lete sa podarilo niekoľko cyklo výletov po Slovensku a okolí, z ktorých sa veľmi teším. Pripájam zopár fotiek. Samozrejme najviac času som strávil v okrese väčšinou v režime peši domov a do práce s občasným tréningom.

Nakoniec som najazdil vyše 13000 km s vyše 154 000 m nastúpanými v kopcoch a niečo som aj zabehol a naplával. Teda so športovou sezónou a rokom som spokojný. Kondícia šla hore hlavne v lete, kde som sa cítil veľmi pohodovo. Nedostal som sa do bodu, že som pretrénovaný.

Cyklo štatistiky 2020
Cyklo štatistiky 2020

Zdieľaj:

Články

Ako zvýšiť predaj na novom e-shope

Ako rozbehnúť predaj na novom e-shope

V tomto krátkom článku spíšem niekoľko tipov pre začínajúcich e-shopistov. Je vhodný pre ľudí čo plánujú alebo už začali s predajom na e-shope, ale vykročili

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov

V tomto článku rozpíšem nielen základné informácie o analýze kľúčových slov, ktorá má veľmi veľa možností využitia. V zjednodušenom význame ide o prieskum hľadanosti kľúčových