Ako robiť marketing v roku 2024 o niečo lepšie a poriadne to rozbehnúť

Potrebujeme dobré karty. Inak ako marketingová firma, konzultant alebo aj partia freelancerov nevieme zahrať dobrú partiu. To je dôležité pre každú firmu nielen v obchode, ale aj v marketingu, aby sa vedela rozvíjať e-shop či firmu.

Inak ani tá najlepšia marketingová agentúra alebo freelancer nemá šancu uspieť na trhu v konkurenčnom boji. Žiaľ aj teraz v roku 2023 sú klienti čo potrebujú získať nových zákazníkov, spraviť „poriadnu kampaň“ alebo to „rozbehnúť konečne“ a ich mesačný rozpočet je niekde medzi 100-300 eur. (obrat v stovkách tisíc)

Rozpočet samozrejme nie je všetko. Pripájam zopár tipov, čo to tie dobré karty pre e-shop sú:

  • mať marketingovú stratégiu, kde viem čo plánujem a ideálne s pravidelnou validáciou a aktualizáciou na základe dát
  • mať konkurenčnú výhodu, lebo ak ju nemám, tak sa budem trápiť a o to viac budem musieť investovať,
  • e-shop čo má konverzný pomer na úrovni, inak môže byť rozpočet na kampane akýkoľvek, nedopadne to dobre,
  • majiteľ e-shopu má záujem investovať do zlepšenia konverzného pomeru (ux/ui audit, audit, redizajn, optimalizácia konverznej cesty),
  • ochota investovať do vývoja e-shopu s ohľadom na technologické novinky, užitočné funkcie s ohľadom na užívateľskú skúsenosť,
  • sledovať a zbierať dáta, pravidelne vyhodnocovať a na základe nich robiť strategické rozhodnutia, či analýzy,
  • mať rozumný rozpočet pre online kampane, či offline propagáciu naviazaný na cieľový obrat, rozpočet 200 eur mesačne nie je niečo čo spraví ako to klienti nazývajú poriadnu kampaň, aj pri ROAS 800 % by z toho vyliezlo 1600 eur mesačne čo nepokryje ani náklad na agentúru, nohovorím o zamestnancoch, enrgiách a iných,
  • pravidelne pripravovať čo najkvalitnejšie kreatívy pre sezónne kampane ideálne vo viacerých verziách (nie 1), aby ML vedel pracovať pri online akvizícii,
  • realizovať pravidelne dlhodobo SEO, tvoriť obsah, ideálne aj s ohľadom na SEO a rozumnej stratégie, nielen v kvantite (stratégia nie je 10 článkov mesačne),
  • sledovať pozície na top KW vs konkurencia, sledovať čo robia v marketingu (monitoring), aký obsah tvoria,
  • a iné, mohol by som pokračovať, ale toto už vyčerpalo možnosti 90 % firiem, z ktorými pri akvizícii ako marketingový mikropodnik komunikujeme.

Nebolo to myslené ako hejt, ale solídne odporúčanie na čom sa môže každý podnikateľ zamyslieť, ak chce robiť marketing v roku 2024 o niečo lepšie, nech to konečne vieme naozaj rozbehnúť. To si prajeme predsa všetci. 🙂

Zdieľaj:

Články

Ako zvýšiť predaj na novom e-shope

Ako rozbehnúť predaj na novom e-shope

V tomto krátkom článku spíšem niekoľko tipov pre začínajúcich e-shopistov. Je vhodný pre ľudí čo plánujú alebo už začali s predajom na e-shope, ale vykročili

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov

V tomto článku rozpíšem nielen základné informácie o analýze kľúčových slov, ktorá má veľmi veľa možností využitia. V zjednodušenom význame ide o prieskum hľadanosti kľúčových