Ako rozbehnúť predaj na novom e-shope

V tomto krátkom článku spíšem niekoľko tipov pre začínajúcich e-shopistov. Je vhodný pre ľudí čo plánujú alebo už začali s predajom na e-shope, ale vykročili nesprávnym smerom. Vždy je čas sa vrátiť a začať správne.

Nevieš či tvoja idea funguje a produkt na trhu bude úspešný? Stačí ju vyskúšať. Napríklad e-shop na prenájom je jednoduché riešenie, kde si môžeš pripraviť svoje produkty na predaj a ponúknuť na trhu.

Ešte nemáš produkty, ale časom by si niečo chcel. Aj takto vieš začať, stačí si definovať v akej oblasti vieš ponúknuť know-how, pridanú hodnotu alebo sa jej rozumieš. Zadefinuješ si názov, pozrieš voľnú doménu a začneš tam tvoriť užitočný obsah na tému, kde sa plánuješ v budúcnosti pôsobiť.

Aká je tvoja pridaná hodnota a čím sa odlišuješ od ostatnej konkurencie? Ak nevieš, možno ani zákazníci nebudú vedieť prečo nakúpiť tovar práve u teba. Ak na to prídeš, jasne to komunikuj na webe a v komunikácii.

Už si e-shop vytvoril, naplnil produktami, užitočným obsahom, vieš svoju pridanú hodnotu a čo teraz? Nastavíš si základné platformy na propagáciu ako Meta Business, Google Ads, profily sociálnych sietí naplníš základným obsahom a si pripravený na prvú kampaň, aby si otestoval svoje produkty a ideu na trhu.

Prvú kampaň poriadne naplánuj, ideálne nech beží aj niekoľko mesiacov. Pozbieraj prvé dáta, ideálne také množstvo, čo nerozhodí štatistická odchylka. Najlepšie je testovať viacero platforiem naraz, tvoriť počas kampane dôveryhodný obsah na sociálne siete a komunikovať. Kampaň je lepšie priebežne optimalizovať a je stratégiu a správu nech rieši marketingový špecialista alebo marketingová agentúra. Vhodné je myslieť aj na SEO – optimalizáciu pre vyhľadávače. Tú pomôže zastrešiť SEO špecialista, marketingová alebo SEO agentúra.

Dáta je potrebné od spustenia e-shopu poctivo zbierať, teda aspoň v základe je dobré mať nastavený Meta Dataset a Google Analytics 4. Poctivo prepojiť e-shop s Meta Business a Google Ads. Samozrejme v súlade s GDPR. Následne si na vyhodnotenie kampaní viete sadnúť aj so konzultantom a spraviť na základe prehľadu porovnanie čo ako fungovalo a čo má zmysel robiť. Od toho sa dá zadefinovať základná marketingová stratégia na najbližšie obdobie.

Zdieľaj:

Články

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov

V tomto článku rozpíšem nielen základné informácie o analýze kľúčových slov, ktorá má veľmi veľa možností využitia. V zjednodušenom význame ide o prieskum hľadanosti kľúčových