Google Analytics Ecommerce nastavenie

Tento krátky blog venujem nastaveniu E-commerce v službe Google Analytics, po tom ako množstvo klientov alebo ľudí, s ktorými konzultujem v online marketingu na svojom eshope nemá túto funkciu nastavenú. Verím, že síce krátko, ale efektívne pomôžem s jednodychým nastavením. Od toho času, keď som písal tento blog sa toho viac zmenilo, tak rozpíšem aj to.

E-commerce je súčasťou Google Analytics a jeho základná funkcia je sledovať konverzie na vašom eshope s cieľom identifikovať, kto, čo, koľko, kedy a cez aký kanál nakúpil. Toto bolo také jednoduché zľahčené vysvetlenie, ale verím, že bude stačiť. Na obrázku je vidieť ako s aktivovaným e-commerce sledovaním vieme zistiť cez základný prehľad kanálov ich výkonnosť.

Ecommerce Google Analytics
Ecommerce Google Analytics a prehľad online marketingový kanálov v Google Analytics.

Samozrejme je tam prehľad produktov, prípadne v rozšírenom vydaní Enhanced Ecommerce aj kategórií, konverznej cesty v lieviku a iné detailnejšie zobrazenia.

Ako aktivovať sledovanie objednávok v Google Analytics?

Integráciu na strane webstránky alebo internetového obchodu robí programátor alebo ak ide o voľne dostupné riešenie je na to plugin. Google Analytics sa musí pridať aj do hlavičky stránky v nákupnom procese. Do klasického Analytics staršieho sledovacieho kódu sa vloží navyše do požiadaviek ga(‚require‘, ‚ecommerce‘); ako je na dole uvedenom príklade v staršej verzii Google Analytics.

<script type=“text/javascript„> (function(i,s,o,g,r,a,m){i[‚GoogleAnalyticsObject‘]=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,’script‘,’https://www.google-analytics.com/analytics.js‘,’ga‘); ga(‚create‘, ‚UA-XXXXXX-X‘, {‚cookieDomain‘:’XXXXXXXXXX‘}); ga(‚send‘, ‚pageview‘); ga(‚require‘, ‚ecommerce‘);

Nová integrácia Google Aalytics cez GTAG sledovací kód ho podporuje automaticky. V prípade GA4, čo je nová verzia Google Analytics je potrebné mať nastavené technické riešenie a následne sa udalosti a aj cieľová konverzia, teda objednávka. Viď obrázok nižšie.

Google Analytics 4 udalosti a konverzie
Využívajte na sledovanie konverzií Google Analytics 4.

Nastavenie Ecommerce v Google Analytics

  • Po prihlásení do Google Analytics kliknite v hornom menu na Správca.
  • Kliknite Účet – Vlastníctvo – Zobrazenie.
  • V časti zobrazenie kliknite na nastavenie elektronického obchodu.
  • Povolenie elektronického obchodu nastavte na zapnuté.
  • Kliknite na ďalší krok a následne na tlačidlo s textom Hotovo.
Ako nastaviť Ecommerce v Google Analytics
Ako sa dá nastaviť Ecommerce v Google Analytics v nastaveniach.

Podobne je to aj v novej verzii Google Analytics 4. E-commerce nastavenie Google Analytics vám okrem iného ľahko umožní identifikovať, ktoré kanály v rámci online marketingu zanedbávate, teda vám neprinášajú konverzie.  Verím, že tento krátky článok bol užitočný a ak by ste niečo doplnili, stačí mi napísať do komentára.

Zdieľaj:

Články

Ako zvýšiť predaj na novom e-shope

Ako rozbehnúť predaj na novom e-shope

V tomto krátkom článku spíšem niekoľko tipov pre začínajúcich e-shopistov. Je vhodný pre ľudí čo plánujú alebo už začali s predajom na e-shope, ale vykročili

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov

V tomto článku rozpíšem nielen základné informácie o analýze kľúčových slov, ktorá má veľmi veľa možností využitia. V zjednodušenom význame ide o prieskum hľadanosti kľúčových